نبراس الحسین

به نام خدا - این بلاگ جهت ترویج مسائل فرهنگی و مذهبی ،توسط جمعی از جوانان اهل دل پایگاه شهید آهنی شهرستان بیرجند راه اندازی شده است.

پیام های کوتاه
بایگانی

nebrasolhossein


بسم الله الحمن الرحیم.

خدا را شکر و سپاس که منت نهاد بر من و جمعی از دوستانم که در دوران جوانی مان خلعت نوکری اهل البیت حضرت رسولش را برما پوشاند و کمک کرد تا توانستیم در راه اشاعه مذهب کامله شیعه و دین بالغه اسلام قدم برداریم.
و اما نام نبراس الحسین(ع) از حرکت روشن گرانه اباعبدالله برگرفته شد و توضیح آن به این صورت است که  اعراب به شعله مشعل ساربان و جلودار خود در ظلملت شبهای بیابانی صحراهای حجاز نبراس میگفته اند و آن شعله را موجب هدایت میدانسته اند .
از همین رو با نگاهی به فضای ظلمانی این روز های عالم ، گمراهی های زیاد و بردتر از همه زیبا جلو داده شدن زشتی ها توسط شیاطین انس وجن تنها شعله های عشق به حسین(ع) و اباء و ابناء او است که نجات بخش و هدایت گر خواهد بود و در این میانه حسین(ع) با آن شاهکار متحیر کننده در محرم سال 61 هجری در صحرای کربلا مشعلی پر تلاءلو و پر نورتر از باقی ائمه بر دست دارد و به عشق حسین(ع) ما نبراس الحسین(ع) را برای نام این محفل برگزیدیم.

 ناگفته نماند که مراسم بصورت رسمی ازمحرم سال 1391 شروع ودر حال حاضر هر هفته،شبهای پنج شنبه در قالب قرائت زیارت عاشورا،دعای توسل،زیارت ال یاسین و مرثیه سرایی ،درمکان حسینیه امیرالمومنین(ع)  واقع در خیابان انقلاب  با مداحی برادران کربلایی حسین گرگین و کربلایی حسین امیرآبادزااده برگزار میگردد.امید است با عنایات و توجهات حضرت صاحب الزمان (عج)،روز به روز این جلسه که پیرو اهل البت و مزین به نام شریف شهدای این مرز و بوم میباشد پر رونق تر و با شکوه تر جلوه نماید.
ومن الله التوفیق....